Stylizacja paznokci

Jaką dietą wspomóc regenerację paznokci?

Kilkukrotnie przeprowadzona stylizacja paznokci spowodowała, że stały się one łamliwe? Mają nieciekawy kolor? Kolejna aplikacja hybrydy jest problematyczna, a lakier nie chce się trzymać, łuszczy się i schodzi płatami? To niestety skutki uboczne manicure hybrydowego i utwardzania lakieru promieniowaniem UV. Co jakiś czas należy więc dać paznokciom „odpocząć” tak, aby zdołały się zregenerować. Warto jednak pamiętać, że uzupełnienie diety o konkretne składniki może ten proces wspomóc.

Paznokcie też mają swoje preferencje

Dieta, która ma na celu wzmocnienie paznokci (choć pozytywne skutki dotkną również włosy) przede wszystkim powinna być bogata w białko, składniki mineralne, witaminy (szczególnie A, E oraz z grupy B). Niewielkie niedobory tych składników, o które bardzo łatwo np. przy długotrwałym stresie, w pierwszej kolejności szkodzą właśnie włosom i paznokciom.

Nie jest niespodzianką, że w pierwszej kolejności należy przynajmniej mocno ograniczyć żywność wysoko przetworzoną, potrawy smażone lub wędzone. Zawierają one toksyny, które uszkadzają strukturę włosów lub paznokci. Również mocna kawa lub herbata są swoistymi „utylizatorami” witamin, których zaczyna brakować do wspomagania przyswajania minerałów. Nie oznacza to, że masz rezygnować z nic całkowicie, natomiast warto pomyśleć, czy nie poprzestać na jednym espresso o poranku w miejsce dwóch dzbanków w ciągu całego dnia.

Co warto włączyć do jadłospisu lub czego ilości zwiększyć? Przede wszystkim surowe lub krótko gotowane (najlepiej na chrupko – doskonale sprawdza się tutaj gotowanie na parze) warzywa i owoce. Bardzo ważnym punktem są produkty zbożowe – pełnoziarniste i razowe pieczywo, podobnie dobroczynny wpływ mają brązowy ryż, grube kasze. Nabiał i chude mięso (wołowina, cielęcina, drób) jako surowiec białka, a gdy dodatkowo w jadłospisie dwa lub trzy razy w tygodniu pojawią się ryby morskie, to organizm szybko podziękuje za takie zmiany wzmocnionymi i lśniącymi paznokciami.

Na wygląd paznokci bardzo duży wpływ mają również minerały – cynk, miedź, krzem. W miejsce słodyczy i innych mało wartościowych przekąsek warto pogryzać orzechy, migdały, pestki dyni lub słonecznika. Znakomitym i smacznym uzupełnieniem nabiału w minerały jest rzodkiewka, kalarepka i seler, a surówki czy sałatki z kolorowych warzyw takich, jak pomidory, brokuły, sałata, marchew, szczypiorek, koper to prawdziwe dobrodziejstwo dla osłabionych paznokci. Są one bogatym źródłem beta-karotenu, który w organizmie jest przekształcany w witaminę A. Ta natomiast przyspiesza cykl odnowy komórek i wzmaga produkcję głównego budulca włosów i paznokci – keratyny.

Wprowadź takie zmiany w swojej diecie, a przekonasz się, że Twoje paznokcie znacznie szybciej wrócą do pełnej formy. Sama też lepiej się poczujesz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Posted by: admin on

Tagi: